Friday, March 6, 2015

perfume original reject

Assalamualaikum. Hari ni nak cerita sikit pasal perfume original reject ni.
mostly org ingat perfume original reject ni fake atau tiruan. Tu salah sama sekali. perfume original reject ni bukan tiruan, dia sama dengan perfume original tapi kualiti kurang sikit disebabkan botol atau packaging. Bukan kualiti kurang dari segi perfume. Perfume itu asli, original. Semua perfume original reject yang dtg dari oversea xde kotak. Perfume yang dtg dengan kotak adalah fake.

OK, kat sini nak bagitau sikit antara sebab2 perfume ni boleh jadi perfume original reject

After shipping reject
After shipping reject ni selalunya ada defect kat packaging box bukan kat botol. So, diorang akan return balik kat warehouse sebab takde customer nak beli defect items kat kaunter. Yela kan, harga mahal, tapi kotak senget benget, sape la nak beli kan?

Factory reject
Mustahil lah production boleh dapat 100% kan? Kebanyakkan company atau kilang boleh capai 99.8% output dimana 0.2% lagi rejected. For example la kan production 100000; 99.8 *100000= 99800 botol. baki 200 lagi rejected. kenapa rejected? mungkin ada scratch kat botol, salah branding or etc. Perfume yang rejected ni takkan dibuang, diorang ada vendor untuk proses disposal.

Expired  
After sesuatu tempoh masa, perfume akan expired. Contohnya, one batch valid for one year, so after satu tahun, perfume yang tidak terjual akan dipulangkan ke kilang balik. Perfume still dalam good condition even after the expired date. So, some people akan jual dalam harga yang lebih rendah because they are expired.

So, hopefully semua orang dapat faham apa itu perfume original reject. Perfume original reject bukan fake, cuma kurang dari segi kualiti pada botol atau packaging.

So, siapa2 yang teringin nak pakai perfume brand terkenal, dengan harga boleh capai 50% less dari harga kat kaunter boleh lah contact WANIE - 0132390973. Boleh jgak follow ig kedai_wanie. Insyaallah harga memang mampu milik.

Victoria's secret
Jean Paul Gartier
Hermes

No comments:

Post a Comment