Tuesday, October 23, 2012

#aa part 2

tuhan sabar dengan dosa kita, kite kene sabar tunggu pertolongan Dia :)
thanks kwn for reminding me :)
tuhan x bagi ape yg kite nk, tp tuhan bagi ape yg kite perlu :)
that's the point.


diwajibkan ke atas kamu berperang, padahal itu tidak menyenangkan bagimu, tetapi boleh jadi kamu tidak menyenangi sesuatu, padahal itu baik bagimu, dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal itu tidak baik bagimu. Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.

Al-Baqarah:216

yup. bila kita rse sumting tu xelok ntok kite, or sumting tu kite suke, but kite xdpt or kite kecewa, cube check balik,
it is good for u?
mayb time tu kite nmpk baik je kn, and if kecewa, kite try slow2 redha ngan ketentuanNya. setiap yang berlaku ade hikmahNya.
Allah dah jnji seme tu. n of cos kite rse x kuat ntok face all da problem kn. kite slalu sangka kita x kuat tp kite lupa Allah dh ckp dia xkn bagi dugaan or ujian tu kalo kite x mampu :)

maknanye sbnanye kite lg kuat dr yg kite sangka :)

Allah tidak membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya. dia mendapat (pahala) dari (kebajikan) yang dikerjakannya dan dia mendapat (siksa) dari (kejahatan) yang diperbuatnya. (mereka berdoa), "Ya Allah, jangan Engkau hukum kami jika kami lupa ataupun melakukan kesalahan. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau bebani kami dengan dengan beban yang berat sebagaimana Engkau bebankan kepada orang-orang sebelum kami. Ya Tuhan kami, janganlah Engkau pikulkan kepada kami apa yang tidak sanggup kami memikulnya. Maafkanlah kami, ampunilah kami, dan rahmatilah kami. Engkaulah pelindung kami, maka tolonglah kami menghadapi orang-orang kafir." 

Al-Baqarah: 286

so, bergantunglah kepada ALLAH. jgn mengharapkan org laen kerana yang hidup pasti mati, tetapi Allah kekal selama-lamanya.

wanie, ingt ni mungkin dia x bkn yg terbaek untuk anda. pasti ade yg lg baek #aa


footnote: thanks diane for ur motivation
                big brother thanks #aa, 
                u come in my life and make me think all those thing n alhamdulillah, become more closer tu jalan ALLAH. insyaALLAH :)

No comments:

Post a Comment